חוק המרכולים: גבעתיים אישרה את פתיחת המרכולים בשבת

איתי גדסי 1 Comment on חוק המרכולים: גבעתיים אישרה את פתיחת המרכולים בשבת

תוך מרוץ מול החקיקה בכנסת של חוק המרכולים ועל רקע צו המניעה שמנע את הדיון בשבוע שעבר, מועצת העיר גבעתיים אישרה לפני זמן קצר חוק העזר העירוני שיאפשר לשמור על המרכולים בעיר

צילום: פייסבוק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי סאגה משפטית ארוכה שנמשכה למעלה משבוע, עיריית גבעתיים אישרה לפני זמן קצר את חוק העזר העירוני שיאפשר להם לפתוח מרכולים בשבת. כזכור, לפני כשבוע היה אמור להתקיים דיון במועצה במקביל לעליית חוק המרכולים בכנסת, אך המועצה קיבלה צו מניעה לדיון ואילו במקביל הפיליבסטר של חברי האופוזיציה דחה את דיון חוק המרכולים בכנסת.

הערב, שעות בודדות לפני הדיון בכנסת, הצליחו בעירייה להתגבר על צו המניעה ואישרו ברוב של 10 מול 3 את חוק המרכולים העירוני וזאת למרות התנגדות חברי הקואליציה מהבית היהודי והליכוד בעיר.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק קרא בישיבת המועצה לנציגים החרדים בכנסת: "הקפיאו את קידום את החוק. אנחנו חיים ביחד בשיתוף פעולה מלא, דתיים וחילונים, מזרחים ואשכנזים. יש לנו סטטוס קוו נהדר, העירייה היא בעד תושביה, שמחו עלינו שנקבל את ההחלטות האחריות, כמו שהפכנו את עירנו לעיר מרכזית והמבוקשת בישראל".

יוי וולפסון, סגנית ראש עיריית גבעתיים, אמרה בעקבות אישור החוק: "אני שמחה שהצלחנו לעשות את זה סוף סוף וצר לי מאד שהדיון הזה נגרר כל כך הרבה זמן. הניסיון של חברי קואליציה להלחם במועצה מבפנים וכנגד עמדת התושבים היה חצוף, וטוב שמאחורינו. קראתי לראש העיר לפטר אותם אחרי שהוכיחו שנאמנותם לחברי מפלגתם בכנסת גבוהה יותר מאשר מחויבותם לתושבי גבעתיים שרוצים לחיות בעיר חופשית ונטולת כפייה דתית. נלחם בכל הכוח ובכל האמצעים על מנת לשמור על גבעתיים חופשית וכמוה על שאר ערי ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בס"ד. ראש עיר גאון. ומפלגה אחת שקוראת לעצמה דתית, חברו יחד לחיקוק חוק עזר שיש בו חילול שבת המוני, שהוא בניגוד לסטטוס קוו. מה בער להם, שהם לא יכלו להמתין לראות מה קורה עם החוק בכנסת ישראל? מי היו אותם חברי מועצה שבחרו לא להגיע להצבעה? קדושת השבת היא סוגיה לאומית ולא מקומית, מה בער להם?. איך קורה שפקחי העירייה מפסיקים לפקח ולרשום דוחות ב 2011, וב 2018 העירייה טוענת שנוצר סטטוס קוו חדש? איכן נהוג פשע שהוא משתלם? יש עוד עירייה שהקדימה את גבעתיים היא עירית ראשון לציון, שיגמרו לחקור את השחיתות בראשון לציון יגיעו לחקור בגבעתיים? האם בגבעתיים יש קשר של טוות הנאה בין בעלי החנויות לאנשי המועצה שהצביעו בעד פתיחתם בשבת? יכול היות שבעל חנות כזאת קורא לעצמו דתי? כשאומרים על גבעתיים שהיא עיר מרכזית, למה מתכוונים, לשחיתות?